Идеята за наличие на компактен кросовър в гамата запали дори и такива фирми, които преди не бяха забелязвани с модели в оф-роуд сегмента. Сред тях например е испанския Seat, който също представи в Женева ново за себе си предложение в сегмента – IBX.
Повече от ясно е, че след като старата испанска марка е собственост на немския гигант Volkswagen, тя има пълен достъп до най-съвременните автотехнологии. И заради това новият концепт на Seat не изглежда като беден роднина" на фона на останалите европейски участници на конкуренцията в сегмента. Това се вижда ясно още при пръв поглед към модела.
Кросовърът Seat IBX доста прилича Land Rover LRX в концептуалния му вид. Колата е с плавни очертания на купето, понижаващ се назад покрив, доста хищен" изглед на фаровете и купе с три врати, подчертаващо още спортния характер на иберийския кросовър. За съжаление практиката на испанците, които трябва да се съобразяват с нарежданията от Волфсбург, сочи, че някои от най-интересните им разработки не успяват да стигнат до конвейера или пък получават доста по-тривиален вид в серийното си изпълнение.
Новият испански кросовър Seat IBX попада в сегмента на компактните всъдеходи, където вече успешно се подвизават неговите немски роднини" Volkswagen Tiguan и Audi Q3, а предстои да влезе и Porsche Cajun. Извън "шатрата" на VW в сегмента също не по-малко успешно се представят Ford Kuga, Opel Antara и свръхпопулярният му родоначалник Nissan Qashqai. Това означава изключително сериозна битка за клиенти, в която освен технически качества и добър дизайн е необходима и добра цена. Така че можем да очакваме, че новият "испанец", ще получи доста привлекателна ценова листа, ако успее да се добере до конвейера.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!